"كنت صغيرة وناقصة ثقافة"..سميحة أيوب تشرح لماذا رفضت تمثيل "المومس الفاضلة" | فيديو - news

احدث المواضيع

Home Top Ad

الثلاثاء، 16 نوفمبر 2021

"كنت صغيرة وناقصة ثقافة"..سميحة أيوب تشرح لماذا رفضت تمثيل "المومس الفاضلة" | فيديو

شرحت الفنانة الكبيرة سميحة أيوب سبب رفضها تمثيل دورها في مسرحية "المومس الفاضلة" في الستينيات.وخلال استضافتها في برنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي عبر قناة ON قالت سميحة أيوب: "وقتها كنت صغيرة وناقصة ثقافة مسرحية كتير، ومؤمنة بإن الأدوار اللي أشتغلها تكون أدوار السندريلا والأدوار الخفيفة، فقلتلهم مش هشتغل الدور ده."وأضافت: "كنت قريتها مرة واحدة فحكمت عليها الحكم الهش ده، قريتها تاني ولقيت جواها معنى إنساني عظيم وكبير جدا، وقلت هشتغلها."وتابعت: "اشتغلتها والناس كانت معجبة بيها، لدرجة إن الأستاذ خالد محي الدين كتب صفحة ونص على المسرحية ورسالتها، وقال أنا باخد أولادي كل يوم يتفرجوا على المسرحية."

from الاخبار من أخبارك.نت https://akhbarak.net/news/2021/11/16/24159208/articles/43054447/quot-كنت-صغيرة-وناقصة-ثقافة-quot-سميحة-أيوب-تشرح-لماذا-رفضت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Post Bottom Ad

Pages